To feel completely stupid...
During the
lectures the mentors and teachers demonstrate their knowledge of the subject
but when the learner is to produce a text on the subject without any guidance except
that there should not be a summary of the text, nor stacked arguments, I
understand nothing.
The stress it means to feel completely stupid and just stare at all the text in front of me is Headache inducing . The text should be a process and aching, but the ranks are not correct by itself, nor will the logical reasoning come out itself from something which I do not engage.
How can I in a pompous academic language say something that is much easier to express ... that children who do not have educated parents do not have the same ability to understand abstract things. In my world, as real as the other's idea of the world we are all needed. There is no guarantee that someone who has all the words in the world will see or feel the needs of others as that needs someone strongly connected to the present. For the school to be interesting and to give all children the desire to create, play and develop the knowledge and skills individuals need new efforts. The school is now boring to many and unnecessary conflicts fill the classrooms.
The stress it means to feel completely stupid and just stare at all the text in front of me is Headache inducing . The text should be a process and aching, but the ranks are not correct by itself, nor will the logical reasoning come out itself from something which I do not engage.
How can I in a pompous academic language say something that is much easier to express ... that children who do not have educated parents do not have the same ability to understand abstract things. In my world, as real as the other's idea of the world we are all needed. There is no guarantee that someone who has all the words in the world will see or feel the needs of others as that needs someone strongly connected to the present. For the school to be interesting and to give all children the desire to create, play and develop the knowledge and skills individuals need new efforts. The school is now boring to many and unnecessary conflicts fill the classrooms.
How can they
understand it´s meaning when I don´t?
Hur kan vi förstå kunskap när mentorer och lärare inte visar
den?
Under föreläsningar kan mentorer och lärare uppvisa sina
kunskaper i ämnet men när eleven ska producera en text i ämnet och utan någon
som helst vägledning förutom att det inte ska vara en sammanfattning ur texten
och inte heller staplade argument förstår jag ingenting.
Stressen det innebär att känna sig helt dum och bara stirra
på all text framför sig är huvudvärks-framkallande. Texten ska värkas fram men
den placerar sig inte rätt av sig självt och inte heller så kommer det logiska
resonemanget fram ur någonting som jag inte själv greppar.
Hur ska jag kunna på ett högtravande akademiskt språk säga
någonting som är mycket enklare att uttrycka...att barn som inte har
högutbildade föräldrar inte fått samma förutsättningar att förstå abstrakta
saker. I min värld som är lika verklig som andras idé av världen behövs vi
alla. Det är inte säkert att någon som har alla ord i världen ser eller känner
andras behov lika tydligt som den som är starkare kopplad till nuet. För att
skolan ska vara intressant och ge alla barn lust att skapa , leka och utvecklas
mot vetande och kunnande individer behövs det nya tag. Skolan är idag tråkig
för många och onödiga konflikter fyller klassrummen.
Hur ska de förstå om inte jag förstår?
Comments
Post a Comment