En bön från England 1600-tal nedtecknad av en nunna

 http://www.direktpress.se/uppsalatidningen/Bloggar/Stresshantering/2012/Februari/2012-02-19/

"Avhåll mig från den fatala tron, att jag måste yttra mig i alla ämnen och vid alla tillfällen. Befria mig från begäret, att jag skall ordna upp alla människors angelägenheter. Gör mig tankfull, men inte dyster, hjälpsam men inte beskäftig. Hjälp mig att inte repetera ändlösa detaljer, ge mig vingar, som för mig till saken! ... Ge mig förmågan att se det goda i oförutsedda sammanhang och att se talanger hos människor där man inte väntade sig sådant. Och käre Herre ... gör mig vänlig, så att jag säger dem vad jag ser." Citat ur bönen



















Free translation
"Abstain me from the fatal belief that I must express myself in all subjects and at all times. 
Deliver me from the craving that I shall settle all human affairs. Make me thoughtful but not gloomy, helpful but not meddlesome. Help me not to repeat the endless details, give me wings, which brings me to the point! ... Give me the ability to see the good in unexpected contexts and to see the talents of people where you did not expect that. and dear Lord ... makes me friendly, so I say them what I see. "Citation of prayer

Inlägget skrevs ursprungligen av
Hans Carlbring
Publicerad 2012-02-19 17:05 i Uppsala Tidningen

Comments

Popular Posts